25 Haziran 2014 Çarşamba

Tuvalet Eğitimi


Son 1 haftadır aile içinde harıl harıl konuşulan esas konu Bartu'nun yaklaşan tuvalet eğitimi. Teyzem şu anda Ayvalık'ta deniz kenarına olmamızdan dolayı çok rahatlıkla bu eğitimi verebileceğimizi düşünürken ben biraz daha bekleyip oğlumu zorlamamanın tarafında oyumu kullanıyorum. Fakat diğer taraftan artık kaka saatlerimiz sabitlendiği için, kumsala indiğimiz zamanlarda bezi çıkartıp yalnızca mayo ile oturmasına izin veriyorum. (Diyeceksiniz ki mayoyu da çıkart; ama bunu asla yapmam, ve neden yapmadığımı da ileri ki günlerde daha detaylı olarak sizinle paylaşırım.)


Daha ilk bezi çıkarttığımızda doğal olarak Bartu çişini yapı verdi ve bacaklardan hooop aşağı akıttı; yavrum bir şaşırdı bir şaşırdı ki sormayın. Fakat aynı gün ikinci çiş sırasında önce yanıma gelip çiş dedi sonra gene bırakıverdi :) Tabii diyebilirsiniz ki herkesin ortasında oracığa çişini mi yapıyor. Cevabım tabii ki de hayır; bir kere kumsal dışında bezsiz kalmasına izin vermiyorum, ayrıca çişin aktığı kum kısmı mutlaka hem deniz suyuyla yıkıyorum hem de üzerine başka yerden kum alıp atıyorum. Neyse; bugün işi bir adım ilerletelim dedik ve oyun oynarken yanına gidip gel seni tuvalete götüreyim, çişin varsa yaparız dedim. Sonuç başarısız oldu ama sorun değil, nasılsa eninde sonunda bu işi başaracak ve benim hiç de acelem yok.

Fakat asıl bir başa konu var ki ben Bartu'yu çiş konusunda bu şekilde eğitmeye çalışırken, tuvalete götürüp gösterirken ve sahilde yaptığı çişi insanları rahatsız etmemek için temizlerken, kalabalık bir topluluk halinde gelen son derece saygısız ve insanlıktan nasibini almamış bir aile, yanlarındaki küçük çocuğu, insanların yatıp güneşlendiği çimlik alana götürüp işetiverdiler. Ne kadar ayıp, bir kere sen bu çocuğa tuvalet eğitimini sokağa işeterek değil medeni insanların ihtiyaçlarını giderdiği tuvalete götürerek verebilirsin. Ayrıca küçük bir çocuk bile olsa kimse senin çocuğunun çişini yaptığı yerde yatmak, oturmak veya yürümek zorunda değil. Ve daha da önemlisi sen etrafa saygı göstermediğin için, büyüdüğünde bu çocuk da senin gibi bir hanzo olacak.

Bu durum karşısında ne yaptığıma gelince; bu kadar görgüsüz bir aile ile muhatap olacağıma ve alacağım cevaplara daha da sinirlenip olduğum yerde tepineceğime gidip işletmeciyle görüştüm aileyi uyarmalarını sağladım. Ama bu hanzo topluluğu yaptıklarından utandı mı diye sorarsanız, bahse girerim yarın yine aynı manzarayla karşılaşacağım.

Sevgiler,
Yasemin (Bartu'nun annesi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Yasemin