16 Haziran 2014 Pazartesi

Eyvah Kene


Dün Bartu'yla parkta oynarken t-shirtünün üzerinde yürüyen bir böcek dikkatimi çekti. Önce örümcek sandım ama yakından bakınca kene mi diye de düşündüm şahsen. Daha sonra eve döndüğümüzde bu defa da hemen terasın girişindeki merdivenlerde aynı böcekten gördüm. Geçmişte köpek baktığım için keneyi görünce tanıyabiliyorum ama gene de emin olayım diye hemen Google'dan arayıp resimle karşılaştırdım ve maalesef korkulu rüyamla yüzleşmek zorunda kaldım. 


Pekiyi biz bu kenelerden nasıl korunacağız, nasıl kenesiz ortamlar bulacağız diye sorabilirsiniz. Bir kere tüm yeşil alanlarda kene mutlaka vardır, yani burada kene yok diyen biriyle karşılaşırsanız ya uyduruyordur ya da cahildir. 

Hayvan Hakları Akademisinin, kenelere karşı alınabilecek önlemleri paylaştığı 9 madde aşağıda yer alıyor. Eh biz annelere de dikkat kesilmek ve gerekli tüm kuralları uygulamak düşüyor.

(1) Haşarat ilaçları kullanınız. Permethin, yetişkin keneleri öldürmede çok etkindir. 
(2) Keneler, sanılanın aksine kırsaldan değil, bahçelerden kapılır. Bahçeden gelir gelmez, özellikle çocuklarınızı gözden geçiriniz. 
(3) Keneler, güneş ışığını sevmezler. 
(4) Bahçenizdeki bitkiler farelere, geyiklere ve diğer hayvanlara cazip olmamalı. 
(5) Köpeğinizi sık sık kontrol ediniz. 
(6) Vücudunuzu giysiler ile kapayınız. 
(7) Açık renkli giysilerde keneler daha kolay görülebilir. 
(8) Giysilerinizi sık sık çamaşır makinasında kurutunuz. 
(9) Riskli aktivitelerden sonra duş alınız.

Sevgiler,
Yasemin (Bartu'nun annesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Yasemin